divendres, 8 de gener del 2010

Conveni Urbanístic Mercadona


Volem obrir aquest debat agraint a la Sra. alcaldessa tota la informació que ens ha fet arribar al respecte, en aquest punt de l’ordre del dia sí que ens ha donat mostres de voler informar i dialogar amb els grups de la oposició. Tant de bo es produís més sovint.


Llàstima que en un cop propagandístic, s’hagi publicat aquesta signatura com definitiva abans de estar validada per el Ple d’avui.


Tot s’ha de dir, i tal i com es planteja el tema, hi ha un parell de dubtes en relació a aquest punt que ens agradaria ens pogués aclarir:


En primer lloc, el nostre Grup no veu malament les modificacions en volum, edificabilitat, etc., donat que no afecten a l’aprofitament que treu el municipi, sinó que sembla tot el contrari. La medició actual enfront de les modificades ens afavoreix, per tant en aquest aspecte hi estaríem d’acord.


Un altre visió es presenta en relació a l’impacte visual i de trànsit que es pugui donar al barri de Ca n’Amat. És cert que ja estava plantejat fer un polígon, però també és cert que una empresa d’aquestes característiques ubicada tan a prop d’un barri pot provocar (si no es preveu correctament) problemes de circulació, acústics i d’impacte visual. En aquest aspecte demanaríem la màxima cura a l’Equip de Govern i, per a poder-ho fer, caldria incorporar en aquest expedient totes les infraestructures que també estan al voltant, per tal de tenir una visió global de com queda el conjunt.


Respecte al conveni signat, trobem dos proteccions extremes als promotors i constructors, ja que en la pàgina 12 es parla de la no suspensió del permís de moviments de terres, tot i que es pugui suspendre d’altres llicències, i del compromís de trobar solucions per part de l’Ajuntament en el cas d’haver al·legacions. Entenem que l’obligació de trobar solucions viables és constant i quant a la subjecció a la legislació ha de ser estricta, tal i com es diu en altra banda del redactat, i sempre que no perjudiqui al Municipi, ja que en termes urbanístics, com pot imaginar, de seguida es plantegen dubtes.


Sobre el tema que més ens preocupa, voldríem que ens aclarís una mica més uns quants números. La primera vegada que vam sentir parlar del projecte, fa quinze dies, ens van comunicar que hi hauria en joc uns 500 llocs de treball. Ara, a l’informe d’urbanisme, es parla de 400 i es comenta la possibilitat que el 50% siguin treballadors desplaçats des de les zones de Vilafranca i Sant Sadurní, per tant només es beneficiarien 200 treballadors del nostre Municipi. Si d’altra banda, en el Conveni Mercadona només es compromet a fer ús del servei local d’ocupació... no de contractar necessariament en el Municipi, de quants llocs de treball reals per al municipi parlem? I si aquests números son així, cal valorar encara més les afectacions que produeix (es parlen per exemple de 1600 moviments diaris de camions) en una zona ja molt carregada pel transit de Seat. Ens podria aclarir, de quants llocs de treball pel Municipi parlem realment?


També s’ha parlat de la diversificació del tipus d’indústria, però no és real. Actualment depenem bàsicament de la indústria automobilística, si el polígon mantingués les característiques habituals podríem obrir-nos a més tipus d’indústria. Utilitzant tant d’espai per al Mercadona, limitem de nou la diversificació i és lògic que en la resta de naus s’apropin proveïdors de la mateixa, per tant, quedem molt lligats a 2 sectors.


Tal i com està l’economia actualment, aquest Conveni és una oportunitat, però el nostre vot resta condicionat al compromís de l’Equip de Govern a fer un estudi que inclogui la resta d’infraestructures que també afectaran a la zona, per tal de valorar la situació real en què quedarà el barri de Ca n’Amat i la previsió real de creació de llocs de treball en la planta (ja que entenem que els llocs de treball de treballadors de Vilafranca no són nous, sinó de trasllat ).