dijous, 21 de gener del 2010

Catalunya perd el tren



CiU inicia al Baix Llobregat la campanya 'Catalunya Perd el Tren' per denunciar un Traspàs de rodalies virtual i sense les inversions necessàries per a un servei òptim

La campanya a nivell nacional es va presentar el passat 5 de gener a l’estació de Sants per manifestar el rebuig de CiU al traspàs parcial de rodalies a la Generalitat, ja que només s’han traspassat els problemes de la gestió, sense la capacitat de poder-los resoldre amb inversions en vies, estacions o el traspàs de regionals. La presentació va anar a càrrec de Montserrat Candini, senadora i portaveu adjunta de CiU al Senat i per Josep Rul, diputat i portaveu de la Comissió de Política Territorial i Obres Públiques del Parlament.

Les declaracions del conseller Nadal, advertint que durant aquest primer any, no es notaran els efectes del traspàs, donen la raó a  CiU quan diem que només ens traspassen els problemes però no la capacitat de gestionar-los. Per CiU, Catalunya no pot perdre el tren i, per aconseguir-ho, necessita: nous trens de qualitat per retirar els que fa més de 30 anys que circulen, més freqüència de pas, adaptada a les necessitats dels viatgers i  no de les companyies, augmentar la velocitat dels trens i la capacitat de les vies per escurçar els temps de trajecte, així com, una millora del servei: més trens, horaris adaptats a les necessitats dels usuaris, més comoditat, més seguretat, més accessibilitat i millor servei. I, sobre tot, incrementar la fiabilitat i la capacitat, una gestió integrada amb la transferència dels serveis regionals i la descentralització establint serveis de rodalies a les demarcacions de Girona, Tarragona i Lleida


NECESSITEM nous trens de qualitat per retirar els que fa més de 30 anys que circulen.




NECESSITEM més freqüència de pas, adaptada a les necessitats dels viatgers i no de les companyies.


NECESSITEM augmentar la velocitat dels trens i la capacitat de les vies per escurçar els temps de trajecte.


NECESSITEM millorar el servei: més trens, horaris adaptats a les necessitats dels usuaris, més comoditat, més seguretat, més accessibilitat, millor servei