dijous, 2 d’abril del 2009

Punts 4 i 5

4.Iniciativa del Grup Municipal Socialista en relació als 30 anys d’Ajuntaments democràtics.
En aquest punt de l'ordre del dia es proposava que el dia 19 d'abril en commemoració dels Ajuntaments democràtics es fes una jornada de portes obertes i d'activitats relacionades a
l'Ajuntament, també es demanava la Creu de Sant Jordi per a en Manuel Lopez el primer
alcalde democràtic d'Abrera
El nostre grup va demanar també un record per a tots aquells que anònimament també van lluitar per la democràcia i a qui no sempre recordem
ERC van mostrar-se disconformes en un començament amb el tema de la sol.licitut de la medalla per a en Manuel Lopez, tot i això despres també van votar a favor.
La moció es va aprovar per unanimitat

5.Iniciativa del Grup Municipal d’Esquerra Republicana en relació a la implantació de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior

El nostre posicionament en aquest aspecte és clar ( el teniu a sota), estem a favor de l'aplicació del pla de Bolnya, però primer pacífica i consensuadament i segon s'ha de complementar amb un sistema de beques que garanteixi que cap estudiant per motius econòmics es quedi sense accés a estudis superiors. La moció presentada per ERC ( van acceptar una esmena nostra) tenia aquest esperit i vam donar-li suport.

Argumentari Bolonya

􀂃 Manca de concreció de nou finançament. La reforma universitària comporta un important
increment en les despeses per poder dur a terme l’adaptació (més professorat,
infraestructures, material, etc.) i no és clar com es pretén fer front a aquestes despeses sense
augmentar el finançament de les universitats.

􀀵 CiU denuncia que el Govern de la Generalitat en cap moment ha manifestat les seves polítiques concretes al voltant de l’EEES i ha adoptat una actitud passiva i laxa davant els despropòsits del Govern espanyol. El tripartit no ha proposat alternatives més adequades a la realitat de les universitats catalanes ni ha sabut afrontar les actuacions d’alguns moviments estudiantils que han mesclat en les seves reivindicacions contra el Pla de Bolonya demandes que poc tenen a veure amb els objectius del Pla.

􀀵 En aquest sentit, CiU va interpel·lar el Govern al Parlament sobre aquesta qüestió el passat mes de desembre, durant la qual li va reclamar que es tirés endavant el Procés de Bolonya, que ja va tard, i que en cap cas es plantegés la possibilitat de més demores, així com decisió per
restablir l’ordre a la universitat i començar les classes amb normalitat el dia 7 de gener, cosa
que no es va produir. Uns compromisos que el tripartit es va negar a votar el 21 de gener.

􀀵 CiU, com a organització política amb una profunda vocació europeista, aposta per la gran
oportunitat que representa l’EEES per reformar el sistema universitari i lamenta la mala
concreció i aplicació del Pla que està duent a terme el Govern espanyol amb la complicitat del
govern tripartit. Per aquests motius, cal exigir l’esmena ràpida i eficaç de tots els punts relatius a
l’aplicació del Pla de Bolonya perquè la incorporació definitiva no perjudiqui les universitats
ni la societat catalana.

􀀵 Cal recordar que la Declaració de Bolonya es va signar el 19 de juny de 1999, a través de la qual, els 29 països europeus signants es van comprometre a assolir, abans de l’any 2010, els
següents objectius:
􀂃 Adopció d’un sistema de titulacions fàcilment comprensible i comparable (suplement al
diploma) per promocionar l’obtenció d’ocupació i la competitivitat del sistema d’educació superior
europeu.

􀂃 Adopció d’un sistema basat essencialment en dos cicles fonamentals: el grau i postgrau
(màster i doctorat).

􀂃 Establiment d’un sistema de crèdits (ECTS) com a mitjà adequat per a promocionar una
mobilitat estudiantil més àmplia.

􀂃 Promoció de la mobilitat eliminant obstacles per a l’exercici de lliure intercanvi i prestant
atenció particular a l’accés a oportunitats d’estudi i formació i serveis relacionats per als alumnes
i al reconeixement i valoració dels períodes d’estada en institucions d’investigació, ensenyament i
formació europees per a professors, investigadors i personal d’administració.

􀂃 Promoció de la cooperació europea per garantir la qualitat per tal de desenvolupar criteris i
metodologies comparables.

􀂃 Promoció de les dimensions europees necessàries en educació superior, particularment
dirigides al desenvolupament curricular, la cooperació entre institucions, esquemes de mobilitat iprogrames d’estudi, integració de la formació i investigació