dimecres, 4 de febrer del 2009

7.Informació pressupostària 1,2 i 3 Trimestre del 2008

Primer que tot i per començar ens va sorprendre gratament que la Sra Alcaldesa hagi complert les bases d’execució del pressupost, pel que fa referència al tercer trimestre del 2008, perquè és una vergonya que ens passi ara comptes del primer i del segon trimestre, quan tenia l’obligació de fer-ho a l’abril i al juliol de 2008, respectivament, tal i com marquen els terminis establerts (orientativament).

Ara el que ens hagués tocat fer realment, era presentar les comptes del quart trimestre, tot i que sempre s'ha de deixar una miqueta de marge ( 1 o 2 mesos, pero no 9)i no les del primer, segon i tercer i a més a més de cop.

Estem parlant d’un pressupost, per començar, que la Sra Alcaldessa i l'equip de govern del PSC, van modificar en més de dos milions d’euros ( 340 milions de pessetes) perquè les seves previsions inicials van quedar totalment desfasades,
i recordem que ho va fer per decret, i no ens vam assabentar fins a la 4 modificació que és la que realment va passar per ple al novembre, és a dir, que fins al novembre, amb aquest pressupost l’equip de govern i la Sra Alcaldessa com a màxima responsable, van fer i desfer, sense donar explicacions.

Tot i que com ja hem comentat i la llei imposa, corresponia presentar comptes amb cada tancament de trimestre, es a dir, abril, juliol, octubre i gener de l’any posterior

Ara entrem en números,

A data 30 de setembre, que són els comptes que ens van presentar, portem gastats 41.000 € en hores extres. El nostre grup creu que com a mínim aquest import arribaria per contractar com a mínim a dos persones per reforçar serveis, més mancats que semblen ser la policia local i serveis urbans.

En atencions protocol•làries, fins a 30 de setembre, portava gastats gairebé 14 mil €; vam demanar el seu desglossament, que esperem ens arribi per escrit
En la rèplica ens va dir que aqui estaven els lots de nadal dels regidors, divertida
qüestio, per què en nòmina em van posar un cost de 73,49 € que si ho multiplico per 17 regidors, em surt un total de 1249 € en total, per tant encara falten justificar 12700€

Una altra dada curiosa fa referència al Butlletí municipal a data 30 de setembre, només havien sortir quatre butlletins; 4 dels 6 que tocaven i ja tenia repercutida el 55% de la despesa, 16mil 700 €.
Si haguèssin sortir tots els butlletins que corresponien, aquesta despesa s’hauria disparat, per això entenem que ja estava mal calculat el seu cost al pressupost inicial.

Les despeses jurídiques ens havien costat, a 30 de setembre, 23 mil €; i les indemnitzacions, 82 mil €.
Vam recordar a la Sra. Alcaldessa,que el diàleg i la negociació moltes vegades eviten aquestes despeses.

També tenim curiosistat per coneixer per què al departament de medi ambient li va reduir el pressupost en 9 mil €, esperem que ens ho diguin més endevant, fins ara no han dit res.

Suposem que, com a conseqüència de la ampliació en la subvenció dels llibres de text
Les subvencions i els ajust a l’ensenyament, els va tenir que incrementar en 35mil €;
el cost total segons l'Alcaldessa serà de 151 mil €, dels que a 30 de setembre només reconeix haver pagat 21mil,
Repetim, la despesa total serà de 151.000€, però a 30/09 només reconeix haver pagat 21.000€ si continueu llegint sabreu el per què

a la Junta de Govern Local ( reunió on els regidors de l'equip de govern i la Sra Alcaldessa decideixen la majoria de coses) de 17 de desembre només s'accepta un pagament provisional del 75% de l’import dels llibres declarat pels apas, les del Ernest Lluc i la del Platon, no la del Ies Voltrera, que queda fora del reconeixement per que s’al•leguen defectes de documentació ( que semblen excuses de mal pagador, per que si falta algun document pot demanar que li portin abans de fer el pagament definitiu) , i evidentment aqui no s’inclou, tampoc, la gent que pugui haver comprat llibres fora de l’apa

Davant aquesta situació vam preguntar
¿ ens pot dir com esta actualment el pagament d’aquesta subvenció a la que es va comprometre? .... per què sembla que no esta fent el pagament als 60 dies que sempre diu que paga.

Ja imagineu, no van dir ni piu, res

Desprès vam preguntar per les partides que no s'han utilitzat, perdó, utilitzat sí,
políticament, però que no les han aplicat

120 mil inversió d’enllumenat
60 ml inversió en aigües
25 mil del pla de mobilitat
218 mil de la masia de can morral
12 mil del centre aquatic
90 mil de rehabilitació d’ascensors

Vam demanar explicacion de quin és el motiu d’aquesta inmobilitat en aquestes partides. Els diners que es destinen a una partida d’inversions estan per utilitzar i més els temes dels que acabem de parlar

¿ per que a 30 de setembre no es reflexa el seu ús?
¿ no s’ha fet cap d’aqueste inversions?

I si s’han utilitzat per que no surt reflexat el seu ús ¿ no esta al dia la comptabilitat?

Doncs en la resposta ens van dir el que ja coneixiem que tot i els ingressos extres del IBI i de l'impost en les construccions, tot aixo no s'havia pogut fer per què no es va vendre la parcel.la, es a dir, el que CIU li va dir, que si ho lligava tot a la venda i no la venia que no es faria ( el temps ens dona la rao)

També, sorprèn veure que a 30 de setembre no hagi amortitzat res dels préstecs a llarg termini.
¿ no estem amortitzant res?

En el capítol d’ingressos, tot i tenir el llistat del comunicat anual de Diputació, on li diu l’import dels impostos que ha recaptat, a data 20 de setembre, no el veiem repercutit a l’estat d’execució.
¿ per que no es va fer l’anotació?
Avui estem a dia 30 de gener, ja sabem que la comptabilitat sempre es fa a posteriori als moviments pero
El llistat de diputacio data del 20 de setembre
El llistat que ens dona d’estat d’execució és de data 23 de gener
Pensem que han tingut temps sobrat per incorporar-los

Aqui la resposta només es pot qüalificar de IMPRESSIONANT, diu la Sra Alcaldessa que ens regalara una calculadora per què nosaltres mateixos sumen els números que ens faltaven afegir.

Tot i que aquest punt no es vota, ja li vam avisar que si no es rectifiquen CIU no pot donar-li suport per que considerem que aquests comptes que ens presenten són parcials i poc fiables, per no dir una mica foscos.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

La senyora regidora faria bé de no refiar-se tant cegament d'allò que li ha semblat entendre en el curs d'una sessió plenària de gairebé nou hores de durada.
Vostè ha escrit: "En atencions protocol•làries, fins a 30 de setembre, portava gastats gairebé 14 mil € (...) En la rèplica ens va dir que aqui estaven els lots de nadal dels regidors, divertida
qüestio, per què en nòmina em van posar un cost de 73,49 € que si ho multiplico per 17 regidors, em surt un total de 1249 € en total, per tant encara falten justificar 12700€"
Però l'alcaldessa va dir, literalment: "Aquí hi ha els lots de Nadal, també els de vostès" (referint-se, és clar, als 17 regidors).
Si agafem la calculadora famosa i multipliquem 73,49 € per les gairebé 200 persones que treballen a l'Ajuntament (inclosos "també" els 17 regidors) i que tenen dret al lot, ens surten pràcticament clavats aquells 14.000 € previstos a la partida de protocol.
És a dir, que si ens vé un conseller de la Generalitat a visitar-nos no li podrem oferir ni un cafetó.

Monica ha dit...

Bé quan tinguem el desglos per escrit podrem comprovar els números,

La llàstima Sr Martinez es que els regidors de la oposició, per manca de informació anem a cegues als plens

¿ tan costava dir-ho abans?

Anònim ha dit...

Sr. Lluís Martínez.

És curiós que doni mes informació en un blog que la qual reben els regidors en el ple.
Hem d’entendre que el ple i els representant de la resta de grups de l’oposició mereixen menys consideració per la seva banda que la qual li dóna a un blog?

Anònim ha dit...

Sr Lluis Martinez: ara mateix recordo un altre blog on curiosament tambe va apareixer mes informacio que la que hi havia en el ple. Curios que fos un blog moderat pel secretari del seu partit.
Desgraciadament, Sr Lluis Martinez, l´unica manera que tenim els ciutadans d´expressar les nostres queixes es a traves dels blogs, ja que vostes no escolten i fan el possible perque no ens enterem de res. L´hi sona una audiencia publica per al primer trimestrte del 2009? Ja hi som a febrer. ¿Recorda la NO intervencio d´un regidor en la manifestacio del IBI?
Ep! tambe podem anar al jutjat, aixo si, pagant de la nostra butxaca.
S´ha plantejat perque hi ha tants blogs, Sr Martinez?
S,ha plantejat perque hi ha tanta crispasio, Sr Martinez?
Francesc