dimarts, 6 d’abril del 2010

Punt 3. Aprovació definitiva del Conveni de Mercadona

Respecte al conveni, tal i com ja van dir al ple extraordinari de desembre, ens hagués agradat trobar-nos un conveni més favorable en relació als llocs de treball que recauran efectivament al nostre municipi. Però en la situació actual som conscients que és difícil tractar aquests temes.
Tal i com ja vam expressar en aquell ple, el nostre vot en aquest punt va ser favorable. Vam demanar, això sí, que l’ajuntament fos molt curós amb tots els temes d’impacte mediambiental, visual, mobilitat i laborals que ens vagin generant.

En el punt 4, 34ª modificació del Pla General al PIB, l’informe del secretari fa esment del Reglament de la Llei Urbanística de Catalunya on s’estableix que els ajuntaments de més de 10 mil habitants han de donar a conèixer per mitjans telemàtics les convocatòries d’informació pública. Vam demanar si aquest punt afectava a aquestes dos modificacions que estavem aprovant, ja que en la proposta de resolució només es parlava de la publicació als diaris oficials, ens van confirmar que sí i que en conseqüència es publicaria a la web l'anunci.

Sobre els temes de l’edificabilitat i el volum, no teniem cap objecció a fer, ja que eren temes que havien quedat prou clars en l'anterior ple, i que no presentaven cap modificació.

També vam parlar del tema de la mobilitat, els estudis aportats tenien en compte el tema del transport públic. Ens preocupava que moltes de les infraestructures de les que depèn aquest transport públic trigarien molt més temps en executar-se que no pas el que trigarà en implantar-se el Centre Logístic de Mercadona. Es parla de la línia orbital ferroviària, del desdoblament del carrilet i del 4rt Cinturó, mentre que en la comissió informativa es comentava que es vol començar a construir aquest centre, si és possible, de cara a l’estiu. Per tant, preocupava i molt el fet que aquest estudi de mobilitat fos vàlid quan estiguessin en marxa totes les infraestructures esmentades i caldria buscar solucions fins aquest moment. Aqui ens van dir que en principi els estudis de mobilitat es fan tenint en compte el pitjor escenari possible, es a dir, sense aquestes infraestructures i que per tant, quedava previst el tema, ho seguirem d'aprop ....