Abans de començar amb la crònica habitual del ple del passat divendres, us farè cinc centims del
procediment per entendre què va passar realment
Fa temps que ens queixem dels incompliments en la transparència informativa del govern municipal del PSC, això és clarament visible des de fora: preguntes que porten més de 6 mesos sense resposta, negatives a donar informació ciutadana, negatives a la confecció de auditories de comptes gratuïtes, plens que es convoquen tan depressa que es provoquen incompliments en els plaços establerts ect.
Tot i així la oposició estem fent la feina, amb moltes ganes i com podem anem "salvant " els obstacles de desinformació.
Però aquest ple, ens va donar una altra volta més. Es va convocar el divendres a les 15,30 h
si, si, heu llegit bé.
No és la primera vegada que passa, ja és habitual.
Si es convoca el divendres a aquesta hora no es pot consultar la documentació fins dilluns, fins aquí, la cosa anava com sempre
La diferencia es va produir dilluns
El dilluns la documentació no estava disponible, és a dir, els grups de la oposició no podiem consultar els expedients dels temes que anaven a ple.
Aquest és el problema. Això no es pot fer, la llei és molt clara:
L'article de la llei de bases de règim local estableix que l'article 98.b del text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya estableix que "(..) la documentació íntegra dels assumptes inclosos en l'ordre del dia que ha de servir de base per al debat i, si s'escau, la votació, ha d'ésser a disposició dels regidors en la secretaria de la corporació abans de l'expedició de la convocatòria".
Això garanteix justament que la oposició faci la feina que ha de fer, revisar els expedients, coneixer els temes i fer les preguntes i la votació que correspongui.
I això no ha succeït amb el ple extraordinari convocat per al dia 13 de març, ja que a data d’avui a les 9 hores mancaven 3 punts de l’ordre del dia.
És a dir, aquest ple es nul des de la convocatòria
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada